ENGLISH IS BELOW!

Jag har från och med nu tänkt börja blogga. Som ett sätt för mig att få dela med mig av mitt liv, mina tankar, vem jag är - vad Gud gör i mig.
Jag skapade denna blogg redan den 2 april 2009. Mitt första och enda inlägg tidigare var den 20 mars 2010 och handlade om en dag när jag gick till affären. Haha! Det är raderat nu. 

Anledningen till att jag nu tänker skriva blogg är för att jag flyttar till USA till hösten och vill kunna dela med mig till mina vänner av det som då kommer vara min vardag. Och även om jag inte flyttar förrän till hösten så vill jag kunna dela med mig av mina förberedelser som redan har börjat sätta igång. Detta är även ett bra sätt för mig att få kraft att fortsätta fixa allt som måste fixas tills utresedatum. Jag finner glädje i att redovisa mina handlingar och tankar för andra.

I förrgår anlände kameran jag beställt. Det är en ny Samsung ST200F som jag hittade på blocket för 500 kronor. Jag har aldrig ägt en digitalkamera tidigare förutom kameran i mobilen som, på den mobil jag har, inte är något vidare. Den största anledningen till att jag köpte kameran är för att ytterligare kunna visa hur mitt liv i USA kommer se ut.

Här kommer en bild med utsikt från fönstret på mitt rum.

 
ENGLISH
I have decided to begin using this blog. As a way for me to share my life, my thoughts, who I am - what God is doing in me.
I actually created this blog 2 April 2009. My first and, till now, my only blog update was about a random day when walking to the store. Haha! It's deleted now.
 
The reason I will begin to write in this blog is because I am moving to the U.S this autumn and want to be able to share with my friends what, by that time, will be my everyday life. And even though I'm not moving within a few months of time, I would like to also share my preparations these months before the move.
This is also a good way for me to find motivation in my preparations. I find satisfaction in reporting my thoughts and advancements to others.
 
The day before yesterday my new camera arrived. It is a Samsung ST200F. It is my first digital camera except the one in my smartphone, which isn't very good at all. The main reason for buying the camera is to further be able to share what my life in the U.S will look like.
 
Above is a picture taken with my new camera. The view is from the window in my room. :) 
Förberedelser, Preparations,

1 kommentarer

klenalena

05 Jul 2013 19:42

Underbar bild av månen/Kram

Kommentera

Publiceras ej