IN ENGLISH BELOW!

Jag är framme!!

Resan började med att jag vaknade 05.45 hemma hos föräldrarna i Örkelljunga. Jag reste mig från sängen och hörde mig själv säga med en mycket dramatisk röst: "So it begins!" Det hade jag roligt åt resten av morgonen.
Jag och pappa körde bil till Hässleholm och hoppade på tåget mot Kastrup.
Är mycket tacksam att pappa följde med mig till flygplatsen.

Nedan följer en förteckning över mina intryck under resans gång:
Flyg mot Toronto, Kanada: "Wow! Jag ser Grönland!!", "Nu har jag rest en hel dag och ska resa ytterligare 5 timmar från Toronto till San Francisco innan det blir mörkt" (Eftersom jag flög västerut, varade mitt dygn i 33 timmar)
Flygplatsen, Toronto, Kanada: "Usch! De har klor i dricksvattnet... min vattenflaska luktar simhall."
Flyg mot San Francisco: "Ja! Jag är ensam på min rad. Tre säten för mig själv." (Sov nästan hela resan)
San Francisco flygplats (anlände sent på kvällen): "Vad spännande det är att sova på en flygplats!" (Surrade fast väskorna i mina byxor och sov i nästan 6 timmar), "B.L.T; Bacon, Lettuce, Tomato" (frukost på Subway)
Flyg mot Redding: "28, 29, 30... Det här lilla flygplanet har endast 30 platser. Coolt!"
Flygplatsen Redding: "Jag är i en öken! Det är såå varmt! (33°C) Flygplatsbyggnaden är lika liten som Lunds stationsbyggnad. Haha! Man hämtar tydligen sin packning i ett tält utanför byggnaden.", "Där är han!" (David B från Kanada kom och hämtade mig på flygplatsen. Vi är två av de fem killar som kommer dela stuga under dessa nio månader.)
Bilresa mot mitt nya hem i Redding: "Jag bor i en ökenstad nu! Detta är galet! Wow, kaktusar, palmer! Oj, vad amerikanskt allting är!"

David B är en toppenkille. Han är 36 år. Han har tjänat mig sedan jag anlände. Han skjutsade mig från flygplatsen, betalade för min kvällsmat på restaurang och köpte frukost åt mig efter att jag hade lagt mig igårkväll.
Igår eftermiddag tog vi en biltur och utforskade staden. Det är en mycket konstig stad utan någon ordentlig stadskärna. Allt är väldigt amerikanskt och det är ett mycket främmande klimat för mig, med annorlunda byggnader, torrt gult gräs som man inte kan gå barfota i utan att få sår och taggar (jag testade), vackra blommande träd, stora kullar och mäktiga berg i horisonten.
Innan vi avslutade dagen gick vi en promenad till kyrkan. (Bethel Church, som driver skolan vi kommer deltaga i.) Kyrkan ligger ca 7 minuters promenad från vår stuga. Vi kom dit och det visade sig vara fullt med parkerade bilar ca 300 meter från ingången och uppför hela backen till den även fullsmockade parkeringen precis utanför. Vi kom mitt in i ett pass av undervisning som vi var med och lyssnde på i kanske 20-30 minuter innan det var slut. Efteråt gick vi ut och kände av atmosfären i det stilla bönehuset under ett par minuter och hade lite tid ensamma med Gud. Det var härligt. Gud var där.

Jag sov mycket gott inatt. Från 22-tiden till 8.42. (Det är 7 på morgonen till 17.42 svensk tid) Känner inte av någon jetlag, men vet å andra sidan inte hur jetlag ger sig uttryck eftersom jag inte erfarit det tidigare.
Trivs mycket väl än så länge och känner mig rikligt välsignad av min omsorgsfulla Pappa Gud.

Bild: När vi vandrade till kyrkan, stannade vi och tog foto av solnedgången. Så vackert!
Photo: When we were walking to church, we stopped and took photos of the sunset. So beautiful!

I'm here!!
The journey began when I woke up at 05.45 at my parents' in Örkelljunga. I rose from the bed and heard myself say with a very dramatic voice: "So it begins!" That sentence stayed in my mind and brought a smile to my lips for the rest of the morning.
Me and dad drove the car to Hässleholm where we got on the train to Copenhagen Airport.
I'm very thankful that dad followed me to the airport.

Here comes a lineup of my impressions during the journey:
Flight to Toronto, Canada: "Wow! I see Greenland!!", "Now I have traveled a full day, and I still got 5 hours travel from Toronto to San Francisco before it gets dark." (Because I flew west, the day lasted for 33 hours.)
Toronto Airport: "Eww! They got chlorine in the drinking water... my water flask smells like a public bath."
Flight to San Francisco: "Yes! I got three seats for myself." (Slept for almost the whole flight)
San Francisco Airport (I arrived early night): "It's exciting to sleep at an aiport!" (Strapped my bags to my pants and slept for almost 6 hours), "B.L.T; Bacon, Lettuce, Tomato" (breakfast at Subway)
Flight to Redding: "28, 29, 30... This small airplane only got 30 seats. Cool!"
Redding Aiport: "I'm in a desert! It's so hot! (33°C) The airport building is as small as Lund's station building. Haha! You pick up your luggage in a tent outside the building.", "There he is!" (David B from Canada came and picked me up at the airport. We are two out of five guys that will share a cottage these nine months.)
Car travel to my new home in Redding: "I live in a desert city now! This is crazy! Wow, cacti, palm trees! Wow, everything is so American!"

David B is a great guy. He is 36 years old. He has served me since I arrived. He picked me up at the airport, paid for me at the restaurant and bought me breakfast after I'd went to bed yesterday.
Yesterday afternoon we took a trip downtown to explore the area. It's a very weird town without any proper town center. Everything is very American and it's a very strange climate to me, with unfamiliar buildings, dry yellow grass that you can't walk in when barefoot without getting scratches and thorns (I tried), wonderful flowering trees, big hills and mighty mountains in the horizon.
Before we called it a day, we took a walk to church. (Bethel Church that runs the revival school we will be attending)
The church is approximately a 7 minute walk from our cottage. We arrived there and there were cars parked in a line stretching like 300 meters up the hill to church and filling the whole car park. We entered right in the middle of a teaching going on, and we sat there and listened for maybe 20-30 minutes till it ended. Afterwards we went out and enjoyed the atmosphere in the silent prayer house for a couple of minutes, and spent some alone time with God. It was great. God was there.

I slept very well tonight. From 10 pm to 8.42 in the morning. (That would be 7 am to 5.42 pm Swedish time) I can't sense any jet lag, but I don't really know what it would feel like, cause I haven't experienced it before.

I'm alive and thrive so far and I feel very blessed by my caring Pappa God.